نحوه Raid کردن هارد در سرور DL380 G10

RAID چیست؟ RAID مخفف عبارت Redundant Array of Inexpensive Disks و تکنولوژی برای ترکیب چندین هارد دیسک به یک واحد با هدف افزایش سرعت، کارایی و امنیت وسایل ذخیره سازی می‌باشد. بدین صورت که چندین هارد دیسک به یکدیگر متصل شده و یک واحد را تشکیل می‌دهند، بسته به اینکه در چه سطحی از تکنیک RAID پیاده سازی شده باشند، باعث افزایش کارایی سیستم می‌گردد. این تکنولوژی معمولا در سرورها و کامپیوترهایی که دارای کارایی بالا هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سالهای اخیر، با توجه به مشکلات متعددی که باعث از دست رفتن اطلاعات هارد دیسک‌ها و در نتیجه خسارات مالی فراوان می‌شود، استفاده از تکنولوژی که بتواند از وقوع این گونه مشکلات جلوگیری کند، از اهمیت بالایی برای کاربران برخوردار است.

 نحوه  Raid  کردن هارد در سرور DL380 G10

1-در ابتدا پس از روشن کردن سرور و رد کردن صفحه چک قطعات وارد این صفحه شده و کلید F10 را روی صفحه کلید میزنیم تا وارد منو Intelligent Provisioning می شویم.


2-سپس در این صفحه گزینه Perform Maintenance را کلیک میکنیم و وارد تنظیمات مربوط به سرور می شویم.





3-گزینه  Raid Configuration را کلیک می کنیم و وارد صفحه تنطیمات کنترولر می شویم.



4-مدل کنترولر را از منو سمت چپ انتخاب و گزینه Create Array را انتخاب میکنیم.





5-هاردهایی که نمایش داده شده را انتخاب و گزینه Create Array را انتخاب می کنیم تا وارد صفحه بعد شویم.


6-نوع Raid   و سایر تنظیمات را انجام می دهیم و تایید می کنیم.(حالت پیشفرض فقط نوع Raid  را انتخاب کنید و سایر تنطیمات را تغییر ندهید).با توجه به تعداد هارد ها نوع Raid   پیشنهادی توسط سرور تغییر می کند.



7-حال درایو مجازی ساخته شده و در منو سمت چپ و زیر کارت کنترولر قابل رویت هست.نکته مهم این است که اگر قصد نصب ویندوز روی درایو مجازی ایجاد شده را دارید حتما از همین منو گزینه Set Boot able Device را انتخاب و مانند شکل گزینه درایو مجازی را تیک بزنید تا ویندوز روی این درایو نصب گردد..حال با بازگشت به منو موجود در عکس2 و انتخاب گزینه Express Os Install اقدام به نصب ویندوز نمایید.



نکته مهم: روشی که توضیح داده شد 100%تست شده و صحیح می باشد.مسئولیت هرگونه ایراد یا مشکل حین رید کردن یا پس از آن برعهده شرکت آلبالو کامپبوتر نمی باشد.درصورت نیاز میتوانید از تیم فنی آلبالو کامپیوتر راهنمایی بگیرید.


گردآورنده: آقاي مهندس علي محمديان-کارشناس فني شرکت آلبالورايانه سخت افزار
استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد مي باشد