آلبالو کامپیوتر در یک نگاه



آلبالو کامپیوتر در یک نگاه

آلبالو کامپیوتر در اواسط دهه هفتاد وارد بازار IT شد و به عنوان یکی از وارد کنندگان و توزیع کنندگان عمده قطعات کامپیوتر و سرور در بازار IT  تهران و سراسر کشور حضوری خوشنام داشت و شکل گیری برند و گارانتی "آلبالو کامپیوتر" به این دوره از فعالیت آن بازمی گردد. شرکت آلبالورایانه سخت افزار ( سهامی خاص) در سال 1381 نیز با هدف توسعه واردات و توزیع عمده تجهیزات رایانه ای به سازمانها و ارگانها در تهران تاسیس و ثبت گردید و خیلی زود با تکیه بر دانش، تجربه و خوشنامی سالها فعالیت در صنعت IT کشور، تحت عنوان شرکت رشد و ارتقاء یافته و موفق به دریافت رضایت نامه های بسیاری گردید.
شرکت آلبالو رایانه سخت افزار با رتبه دو در ارائه رایانه های غیر Mainframe  شورای عالی انفورماتیک کشور احراز صلاحیت شده و عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای نیز می باشد. همچنین شرکت آلبالو رایانه سخت افزار که با واردات و پشتیبانی تجهیزات رایانه ای کار خود را آغاز نموده بود پس از تقویت و گسترش حوزه فروش، سطح علمی خود را به وسیله ارتباط مستمر با دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و انعقاد قراردادهای تحقیقاتی ارتقاء داد. در این بین همکاری مرکز تحقیقات فوق سریع دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مرکز تحقیقات پردازش موازی دانشگاه صنعتی اصفهان و مرکز پژوهشهای دانش های بنیادی کشور ستودنی است و باعث افتخار است که بخش تحقیق و توسعه شرکت آلبالو رایانه سخت افزار با کمک این مراکز، اولین و تنها تولید کننده ابر رایانه Supercomputer بر مبنای پردازش موازی Cluster در میهن عزیزمان گردید.
از اواخر دهه هشتاد؛ شرکت آلبالو رایانه سخت افزار با ارتقا سطح علمی و کاری خود منحصرا به عرضه، آموزش و مشاوره و پشتیبانی سرورها و سیستم های بزرگ پردازش و ذخیره سازی برندهای مطرح جهان روی آورد.
هم اکنون شرکت آلبالورایانه مشاوره و ارائه راه کار، تامین و واردات و آموزش و پشتیبانی نیازهای مشتریان در حوزه های ذیل را بر عهده دارد.
- انواع سرورهای اچ پی HP سری های ML& DL& BL 
- انواع سرورهای سوپر مایکرو Supermicro
- تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات (Storage)
- ارائه راه حلهای ذخیره اطلاعات تحت  شبکه (San Solution)
- انواع تجهیزات آرشیو (HP Backup)
- انواع رک
و همچنین ارائـــه خدمات پشتیبانی تجهیزات کامپیوتری (Services & Support)
و  خدمات مشاوره و ارائه کلاس های آموزشی مرتبط
اطلاعات تکمیلی، در بخش محصولات موجود می باشد.
بر اساس روزنامه رسمی کشور شرح فعالیت این شرکت به این شرح است.
انجام کلیه خدمات سخت افزار، خرید و فروش سخت افزار رایانه و شبکه، واردات و صادرات کلیه سخت افزارهای رایانه و شبکه، طراحی، نصب، مشاوره، خدمات سیستمهای سخت افزار و نرم افزار رایانه ای گرفتن وام و تسهیلات  از بانک ها و موسسات اعتباری گرفتن و دادن نمایندگی و تاسیس در داخل و خارج  کشور در رابطه با موضوع  فعالیت شرکت، شرکت در مناقصه ها و مزایده های بخش خصوصی و دولتی در صورت ضرورت قانونی انجام موضوعات پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح 

استراتژی کسب و کار

استراتژی این شرکت مبنی بر واردات انبوه سرور های اچ پی و سوپر مایکرو به صورت مستقیم و عرضه آن با سود حداقل به مصرف کنندگان و با حذف واسطه ها می باشد. جلب رضایت مشتریان توسط تسریع و بهبود ارائه گارانتی بی واسطه نیز از دیگر اهداف شرکت آلبالو رایانه می باشد.