آموزش آپدیت Intelligent Provisioning در سرور های اچ پی نسل نهم و دهم Gen9 & Gen10

Intelligent Provision یک ابزار پشتیبانی هوشمند در سرورهای HP می‌باشد که امکان استفاده ساده و سریع بسیاری از تنظیمات سرور و انعطاف پذیری در نحوه استقرار سرورها را برای کاربر فراهم می‌سازد.

در این قسمت قصد داریم روش اپدیت کردن Intelligent Provisioning  در سرور های اچ پی نسل نهم و دهم را آموزش بدهیم. از راه های مختلفی می توان این محیط را بروزرسانی کرد که ما در اینجا ساده ترین راه را توضیح میدهیم.
از دو روش ساده می توان عمل اپدیت را انجام داد که راه اول از طریق بوت کردن فلش مموری و راه دوم از طریق سی دی اپدیت می باشد که راه دوم  ساده تر بوده و احتمال خطا و مشکلات حین نصب ندارد.
برای اپدیت کردن از طریق سی دی روش زیر را قدم به قدم پیش می رویم:

1-ابتدا سرور را روشن کرده و سی دی حاوی جدیدترین نسخه Intelligent Provisioning   را داخل دستگاه قرار میدهیم.
نکته: اگر روی هاردهای سرور ویندوز دارید حتما باید بوت را تغییر داده و روی سی دی بگذارید.برای این کار می توانید از کلید F11 استفاده کنید.

 

2- سپس مشاهده می کنید که سرور، سی دی را بوت کرده و فایل آپدیت را شناسایی می کند.(درحالت عادی گزینه اول انتخاب شده و سرور شروع به اپدیت اتوماتیک میکند).

 
3- در این مرحله نسخه Intelligent Provisioning  که در حال نصب است مشاهده میشود.
 

4-پس از تکمیل نصب سی دی بصورت اتوماتیک EJECT میشود.سرور ری استارت میگردد.حال سرور شما به نسخه جدید اپگرید شده است.
نکته مهم این است که یک راه برای تشخیص آپدیت بودن و شناسایی نسخه نصب شده روی سرور وجود دارد و بایستی قبل از نصب اپدیت متوجه شویم که در دو تصویر زیر (G9 & G10) توضیح دادیم.

 
 
نکته مهم: روشی که توضیح داده شد 100%تست شده و صحیح می باشد.مسئولیت هرگونه ایراد یا مشکل حین نصب آپدیت یا پس از نصب برعهده شرکت آلبالو کامپبوتر نمی باشد.درصورت نیاز میتوانید از تیم فنی آلبالو کامپیوتر راهنمایی بگیرید.



گردآورنده: آقاي مهندس علی محمدیان-کارشناس فني شرکت آلبالورايانه سخت افزار
استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد مي باشد