آموزش آپدیت SPP در سرورهای نسل نهم و دهم اچ پی(G10 & G9)

Firmware یک برنامه نرم افزاری است که در حافظه فقط خواندنی (ROM) بر روی برد سیستم ذخیره می شود. Firmware مسئول رفتار سیستمی است که برای اولین بار روشن می شود و یا وقتی که کنترل سرور به سیستم عامل سپرده شده است.

آموزش آپدیت( SPP (Service Pack For Proliant در سرورهای  نسل نهم و دهم اچ پی(G10 &  G9)
در این قسمت قصد داریم آپدیت فیرم ویر(Firmware) دستگاه یا به عبارتی SPP سرور را آموزش دهیم. در ابتدا باید نسخه سرور را بدانیم که با روشن کردن سرور در بالای  صفحه بوت میتوانیم براحتی نسخه نصب شده را رویت کنیم که در تصویر زیر مشاهده می کنید سپس برای آپدیت به روشی که توضیح خواهیم داد عمل کنید.

 
1-مشابه روش اپدیت Intelligent Provisioning سی دی حاوی نسخه جدید SPP را وارد دستگاه کنید و منتظرشوید تا سی دی بوت شود(میتوانید روی فلش هم فایل اپدیت را بوت کنید). سرور نسخه داخل سی دی و نسخه ای که روی سرور نصب هست را مقایسه کرده و به شما پیغامی مبنی بر اینکه سرور آپگرید یا دانگرید خواهد شد میدهد که در تصویر مشاهده میکنید فایل داخل سی دی جدیدتر از نسخه نصب شده روی سرور است.

 

2-سرور شروع به خواندن فایل آپدیت از داخل سی دی میکند که این مرحله دقایقی زمان بر است. ضمن اینکه در مراحل نصب SPP به هیچ عنوان سرور را خاموش یا ریست نکنید.

 
3-نصب اپدیت در سه مرحله بصورت اتوماتیک انجام میشود و بعد از آن، سرور خاموش و دوباره روشن میشود. بعد از نصب سی دی را از داخل درایو خارج کنید تا مراحل آپگرید مجدد تکرار نگردد.
 




4-حال برای اینکه متوجه شویم سرور ما آپدیت شده در صفحه بوت ، نسخه بایوس را چک میکنیم.همانطور که در تصویر مشاهده میکنید SPP سرور بروزرسانی شد.

 


نکته مهم: روشی که توضیح داده شد 100%تست شده و صحیح می باشد.مسئولیت هرگونه ایراد یا مشکل حین نصب آپدیت یا پس از نصب برعهده شرکت آلبالو کامپبوتر نمی باشد.درصورت نیاز میتوانید از تیم فنی آلبالو کامپیوتر راهنمایی بگیرید.



گردآورنده: آقاي مهندس علی محمدیان-کارشناس فني شرکت آلبالورايانه سخت افزار
استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد مي باشد