منظور از .GitHub Inc چیست؟

GitHub(به فارسی: گیت‌هاب ) یک سرویس میزبانی وب برای پروژه‌های برنامه نویسان در سراسر دنیا بوده که از سیستم سورس کنترل گیت استفاده می‌کند.

.GitHub Inc
معرفی :
GitHub یک سرویس میزبانی مبتنی بر وب برای مدیریت نسخه ها و توزیع های یک پروژه می باشد که بیشتر برای کد های کامپیوتری استفاده می شود و شامل کنترل دسترسی و همچنین ابزارهایی برای کالیبره کد مانند : Bug Tracking, Feature Requests, Task Management, Wiki برای هر کدام از پروژه ها است.
GitHub در چند رده امکانات خود را ارائه می دهد: Enterprise, Team, Pro و  Free Accountکه بیشتر برای پروژه های نرم افزاری Open-Source (منبع باز)  استفاده می گردد.
در تاریخ January 2012 شرکت GitHub امکان ایجاد مخارن (خصوصی)  بی نهایت برای تمامی پنلها را به وجود آورده است، حتی برای اکانتهای رایگان.
بر طبق گزارش June 2018 شرکت GitHub بیش از 28 میلیون کاربر دارد و 57 میلیون مخزن کد (28 میلیون مخزن کد عمومی) که باعث می شود تبدیل به بزرگترین Host کد نویسی دنیا باشد.
تاسیس :February 8 2008  11 سال قبل
دفتر مرکزی :    San Francisco, California, U.S.
بنیان گذاران :  Tom Preston-Werner
Chris Wanstrath
P. J. Hyett
Scott Chacon
مدیر عامل : Nat Friedman
فرد کلیدی :P. J. Hyett (COO)
مالک : Microsoft (2018–present)
وب سایت : github.com
ساختار شرکت :
GitHub یک شرکت با ساختار سازمانی مسطح می باشد، بدین معنی که هیچ مدیر میانی در آن وجود ندارد و همه مدیر هستند (هر کسی مدیر خودش است). کارمندان می توانند به صورت کاملا آزاد در هر پروژه ای که تمایل دارند وارد شوند(Open Allocation). با این حال حقوق ها توسط مدیر اجرایی تعیین می گردد.

مالی :
GitHub یک شرکت Start Up بود که در سال اول شروع کارش سرمایه اولیه آن توسط سه بنیان گذارش تامین گردید و شروع به گرفتن کارمند کرد. درJune 4, 2018  توسط شرکت Microsoft به مبلغ 7.5 میلیارد دلار خریداری گردید.

سرویس ها :
به پروژه ها در GitHub را می توان با استفاده از رابط خط فرمان استاندارد Git دسترسی و در آن تغییر ایجاد کرد. GitHub همچنین به کاربرای Register شده و Not Register اجازه می دهد که فهرست مخازن ذخیره شده در سایت را مرور کنند.
نرم افزار Multiple Desktop و پلاگین هایی توسط شرکت GitHub و دیگر توسعه دهنگان نرم افزار (Third Party)برای کاربران ساخته شده است.
وب سایت امکانات ویژه ای همانند شبکه های اجتماعی ارایه می نماید مانند: Social Network Graph, Wikis, Followers, Feeds تا از طریق آنها بتوان فهمید چگونه Developer ها بر روی ورژن هایشان کار می کنند و کدام شاخه و زیر شاخه جدیدتر است و شامل آخرین تغییرات می باشد.
کاربر باید یک حساب کاربری ایجاد کند تا محتوایی را به سایت بفرستد اما مخازن عمومی می توانند توسط هرکسی مرور و بارگیری شوند، با یک حساب کاربری ثبت شده ، کاربران قادر به بحث، مدیریت مخازن، ارسال درخواست مشارکت به مخزن دیگران و بررسی تغییرات در کد می باشند.
نرم افزار هسته که GitHub را پی ریزی میکند Git می باشد که توسط Linus Torvalds  خالق Linux نوشته شده است. نرم افزارهای اضافی رابط کاربری   را فراهم می کند توسط  Ruby on Rails و Erlang  نوشته می شوند.
GitHub  بیشتر برای مدیریت کد نویسی استفاده می گردد ولی علاوه بر آن امکانات و ویژگی های دیگری را هم ارائه می کند:
•Documentation, including automatically rendered README files in a variety of Markdown-like file formats (see README files on GitHub)
•Issue tracking (including feature requests) with labels, milestones, assignees and a search engine
•Wikis
•Pull requests with code review and comments
•Commits history
•Graphs: pulse, contributors, commits, code frequency, punch card, network, members
•Integrations Directory
•Unified and split diffs
•Email notifications
•Option to subscribe someone to notifications by @ mentioning them.
•Emojis
•GitHub Pages: small websites can be hosted from public repositories on GitHub. The URL format is https://username.github.io.
•Nested task-lists within files
•Visualization of geospatial data
•3D render files that can be previewed using a new integrated STL file viewer that displays the files on a (3D canvas). The viewer is powered by WebGL and Three.js.
•Photoshops native PSD format can be previewed and compared to previous versions of the same file.
•PDF document viewer
•Security Alerts of known Common Vulnerabilities and Exposures in different packages

برنامه آموزشی
Github برنامه جدیدی به نام  GitHub Student Developer Pack را به اجرا گذاشته تا دانشجویان امکان دسترسی رایگان به ابزار و خدمات توسعه نرم افزار را داشته باشند . در این پروژه با Bitnami, Crowdflower, DigitalOcean, DNSimple, HackHands, Namecheap, Orchestrate, Screenhero, SendGrid, Stripe, Travis CI, Unreal Engine  همکاری می نماید.

سرویس GitHub Marketplace service
GitHub بعضی از نرم افزار ها را به عنوان یک سرویس برای اضافه کردن ویژگی های اضافی به پروژه ها فراهم می کند.
این خدمات عبارتند از:
Waffle.io  : مدیریت پروژه برای تیم های نرم افزاری
Rollbar : ارائه ابزار اشکال زدایی real time debugging tools سازگار با بیشتر زبان های برنامه نویسی از جمله:  JavaScript, Python, .NET, Ruby, PHP, Node.js, Android, iOS, Go, Java, C#
Codebeat: ابزار تخصصی آنالیز کد برای موبایل و وب. زبان هایی که پشتیبانی میکند شامل:
 Elixir, Go, Java, Swift, JavaScript, Python, Ruby, Kotlin, Objective-C, TypeScript
Travic : ابزار تست برای اطمینان از کارکرد صحیح برنامه و کنترل کامل بر محیط ساخت را میدهد تا آن را با کد سازگار شود. زبان های پشتیبانی شده:
Go, Java, JavaScript, Objective-C, Python, PHP, Ruby, Swift
 : GitLocalizeبرای تیم هایی طراحی شده است که محتوای برنامه هایشان را ترجمه می کنند.  GitLocalizeبه طور خودکار با مخزن کد شما همگام سازی می شود، بنابراین می توانید جریان کاری خود را در GitHub حفظ کنید. همچنین شما را در آنچه که باید ترجمه شود به روز می کند.



گردآورنده و ترجمه: آقاي مهندس هوشیاری-کارشناس فني شرکت آلبالورايانه سخت افزار
استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد مي باشد